Home | Galleries | Contact | Links | Stamboom
van.Wagtendonk.com is een website van en door de familie van Wagtendonk.

status
You're not logged in ... login
site search
 
web search

recent updates
Van Wachtendonck in Horst
Ik kwam tijdens mijn onderzoek naar de familie Van Mirlaer in de heerlijkheid Horst in de 16e eeuw diverse personen tegen met naam Van Wachtendonck, te weten: Peter (1567), Jan (1567) en (jonkheer) Arnold (1568). Er is duidelijk sprake van een (huwelijks)relatie met de Van Mirlaers. Is er meer bekend...
by Frits
Johannes van Wachtendonck
Pieter van Schuppen | Portret van bisschop Johannes Wachtendonck, Pieter van Schuppen, Peter van Lint, 1654 - 1690 | Portret van bisschop Johannes Wachtendonck, zittend op een stoel met een gevouwen vel papier in de hand. Onder de afbeelding zijn wapenschild met bisschopshoed en een Grieks motto. Aan weerszijden daarvan...
by Webmaster
kasteel Ammersoijen
Verhaal over kasteel Ammersoijen De heerlijkheid Ammerzoden gelegen in de Bommelerwaard vormde samen met Well en Wordragen een Gelders leen. In 1386 nam Willem van Gulik, hertog van Gelre het kasteel in. Hij liet het na aan één van zijn bastaardzonen Johan (van welke vrouw?). Hertog Reinald IV van Gelre en...
by Anneke
Leender Kapel
Volgens mijn informatie is Fernanda de enige dochter van Arnold van Wachtendonk en Anna Sabina Holthus. Deze Arnold leeft in 1582 als drosaard in Kreeckenbeek . Ik heb ook al eens de vermelding gevonden dat deze Arnold Groot Baljuw tot Kempen was. Johan Frederik was leenheer van Kriekenbeek of Krekebeken of...
by Anneke
De stad Wachtendonk
De stad Wachtendonck Het gebied Geissern, waar Wachtendonk deel van uit maakt, is politiek belangrijk, omdat het een soort landtong is in het Gelderse gebied. Er liggen meerdere kloosters van het aartsbisdom van Keulen. Voor het gebied, voormalige moerasgebied, worden voogden aangewezen om de belasting te innen en recht te spreken....
by Anneke
overlijden Paardenkooper
Hallo Anneke, Ik ben ook een Anneke (van Wagtendonk). Dank je wel voor jouw reactie. Is het mogelijk dat je mij mailt? wagtendonkam@gmail.com. Op het moment heb ik de meeste tijd om naar de stamboom te kijken. De stamboom die op de site staat is in een heleboel opzichten verouderd, maar Martijn heeft...
by Anneke
familie
hallo Martijn ik ben Anneke Berkhout en ik ben een achterkleinkind van Cornelis Paardenkooper en Cornelia van Wagtendonk en wou even doorgeven dat Cornelis is overl op 24-05-1961 te Schiedam op circa 90 jaar oud en Cornelia is overl op 06-09-1966 te Rotterdam op 93 jarige leeftijd om dat zij op deze leeftijd nog naar Rotterdam...
by anneke-berkhout
Jan van Schaffelaar en Willem van Wachtendonk
16 juli 1482 springt Jan van Schaffelaar van de toren van Barneveld. Hij doet dat onder dwang van de ruiterploeg onder leiding van Willem van Wachtendonk. Jan van Schaffelaar behoort tot de Kabeljauwse huursoldaten van de bisschop David van Bourgondië. Deze huursoldaten onderscheppen het voedsel transport van de Hoeken naar de...
by Anneke
Eenvoudige stamreeks van Anneke
stamreeks van Anneke Marijke van Wagtendonk, patriarchaal Generatie LII Anneke Marijke van Wagtendonk, geb. te 's Gravenhage op 17 nov 1942, bioloog, otr. te 's Gravenhage op 15 sep 1963, tr. te 's Gravenhage op 12 jun 1967, kerk.huw. te 's Gravenhage op 12 jun 1967, (gesch. op 18 mrt 1982) met...
by Anneke
De eerste Wachtendonck
Wachtendonk De eerste persoon die zich al “ van Wachtendonk” mag noemen is de bouwheer van het kasteel Wachtendonk. Bruno d’Este is gouverneur van Florence en krijgt de opdracht om tussen de Rijn en de Maas een versterking te bouwen als uitkijktoren over het gebied. Dat verklaart de naam. Een wagt...
by Anneke
calendar
april 2024
zomadiwodovrza
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
juni

Contact

Klik op de onderstaande namen om een e-mail te sturen:

Anneke van Wagtendonk Lammert van Wagtendonk Martijn van Wagtendonk

Ben je ook familie en wil je ook een e-mail adres hier vermeld hebben? stuur dan even een mailtje naar Martijn.

... comment

 

van wachtendonk naar van wagtendonk

Jan Goris zn van Wachtendonk gedoopt 6.November 1664 trouwt op 26 Februari 1690 met Neelke de Jong Cornelis dr krijgen de kinderen in 1690 ineens de naam van Wagtendonk zonder ch wat daar de reden van was moet ik het antwoord schuldig blijven het kan zijn dat een kerkmeester hier de oorzaak van is ik ben in mijn onderzoek de naam van Wagtendonk ongeveer in acht verschillende schrijfwijze tegen gekomen de naamsverandering is begonnen in Herwijnen Gelderland Lammert van wagtendonk 19 Oktober 2005

... link  

 

wie weet het

omstreeks 1725 kwamen Goris, Cornelis, Lammert, en Geertruy van Wagtendonk naar Schiedam onder de naam van Wagten wat hier de oorzaak van is,is mijn onbekend vermoedelijk hadden zij een of andere dingen gedaan die niet door de beugel konden,hun kinderen krijgen in Schiedam weer de naam van Wagtendonk.wie kan mijn meer vertellen over dit geval

Lammert van Wagtendonk 29 Oktober 2005

... link  


... comment
 

Nieuwe telg

Goeiedag. Ik ben Frank van Wagtendonk en kwam bij toeval deze website tegen. Ik heb een uitgebreide stamboom van de Amsterdam-clan. Als iemand interesse heeft, stuur dan svp een email naar:

fwvw@yahoo.com

... link  

 

Welkom Frank

Leuk om weer eens familie te ontmoeten. Ik ben regelmatig in Amsterdam. Ik zal contact met je opnemen.

... link  


... comment
 

leuke site!

ik ben al eens vaker op deze site geweest maar las nu pas echt wat er allemaal in staat. Super interessant trouwens en leuk om te weten hoe alles tot stand is gekomen! Nou ik ben dus Paola van Wagtendonk en woon in ede.

Groetjes...

... link  

 

van Wachtendonk > van Wagtendonk

Wat de naamsverandering van Van Wachtendonk naar Van Wagtendonk betreft lijk het mij niet dat een kerkmeester uit Herwijnen op het einde van de 17e eeuw hiervoor verantwoordelijk zou zijn.

Regelmatig kwam ik in archieven in acte's uit de 17e en 18e eeuw dezelfde personen tegen, vermeld o.a. als van Wachtendonk, van Wagtendonk en van Wachtendonck. Soms komen verschillende naamsvarianten in een en dezelfde acte voor en betreffende dezelfde persoon. Dit betreft niet de Herwijnse tak, maar de adellijke tak rondom het Duitse grensgebied.

... link  


... comment
 

van Wagtendonk in Rome

ik ben ook een van Wagtendonk... dochter en kleindochter van Lammert van Wagtendonk. Beiden geboren in Schiedam, maar zie ze niet vermeld in de stamboom die op deze site staat. Woon zelf sinds 1999 in Rome. Groetjes Imre

... link  

 

Leuk Imre

Leuk om te lezen dat er familie in Rome zit. Ik ben er van de zomer niet aan toe gekomen om een kijkje in Rome te nemen. Ik wil er nog wel een keertje naar toen. Misschien kun je ons dan rondleiden.

... link  


... comment
 

familie

hallo Martijn ik ben Anneke Berkhout en ik ben een achterkleinkind van Cornelis Paardenkooper en Cornelia van Wagtendonk en wou even doorgeven dat Cornelis is overl op 24-05-1961 te Schiedam op circa 90 jaar oud en Cornelia is overl op 06-09-1966 te Rotterdam op 93 jarige leeftijd om dat zij op deze leeftijd nog naar Rotterdam is verhuist en ik heb ook wel een foto van hun met een paar kinderen en met Johanna Dröge die staan op de foto die ik heb maar hoe moet ik die naar jullie toesturen ik zal dan ook nog even zoeken wat ik nog meer heb aan foto's en andere dingen van de familie met vriendelijke groetjes van Anneke

... link  

 

overlijden Paardenkooper

Hallo Anneke,

Ik ben ook een Anneke (van Wagtendonk). Dank je wel voor jouw reactie. Is het mogelijk dat je mij mailt? wagtendonkam@gmail.com. Op het moment heb ik de meeste tijd om naar de stamboom te kijken. De stamboom die op de site staat is in een heleboel opzichten verouderd, maar Martijn heeft geen tijd om aan de site te werken en ik ben daar niet handig genoeg in. Ik ben wel actief aan het snuffelen naar informatie over de voorvaderen. Met vriendelijke groeten,

Anneke van Wagtendonk

... link  


... comment

Onderwerpen

  • 0000 - 1000
  • 1000 - 1500
  • 1000-1500
  • 1500 - 1600
  • 1600 - 1700
  • 1700 - 1800
  • 1800 - 1900
  • 1900 - 1950
  • 2000 - heden
  • Familiewapen
  • Geschiedenis
  • geschiedenis 1000-1500
  • Leuke weetjes
  • Psalmen
  • Stad en land
  • Stambomen
  • Vraag en antwoord

  •  RSS Feed
    Made with Antville